Vad det är roligt...

... att ha en egen scrapbutik.... jag längtar till jobbet varje dag och när det är dags att stänga tycker jag att tiden har gått alldeles alldeles för fort :) 

Jag har slutat tänka och säga "Äntligen fredag"  och börjat med "Äntligen måndag" :)

Det är en väldigt stor skillnad på att vara anställd och ha eget (tryggheten t ex är som bortblåst... semestern likaså) men friheten är ljuvlig. Och nya vänner har jag fått och bara det är helt underbart (klart att jag vill behålla de gamla)

(tyvärr måste vi äta då och då, betala hyra och en massa andra räkningar, förr räckte pengarna gott och väl men inte nu längre... ) Men jag hoppas på det bästa :)

Här i Stockholm har det nu regnat i ett par dagar, inte mig emot så värst mycket men det vore kul med lite omväxling.

Kram på er :)

Kommentarer
Postat av: gittan

Jag tror dig! Ha ett eget är säkert mkt roligare, sen är det att ta steget....Regn, vi fick regn först igårkväll men jag bor i en blåshåla (öresund), så de kan jämna ut sig med regn i några dagar :-)

2009-06-05 @ 06:44:32
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Rosario

Jag förstår precis vad du menar.

Här har det regnat också till och från i flera dagar, nu tycker jag att det får vara bra, har tom tänd en brasa.

2009-06-05 @ 09:41:52
URL: http://carlson.rosario.se
Postat av: Charlotta

Jag är också glad för din skull - jag menar avundsjuk för att du har en egen scrapbutik! En dröm för många! Nä jag är inte avundsjuk egentligen men jag skulle också vilja sitta och scrappa och kunna ha tillgång till en hel butik!



Fast jag förstår lite vad du menar också - matpengarna blir färre när man inte har fast eller heltidsjobb!

Du kanske tror att jag är som en sån där amerikansk dam som jobbar en timme om dagen och sedan har jättemycket "egen-tid". Jo jag har ganska mycket egen-tid jämfört med vad jag hade när jag jobbade tio-timmarspass på Häktet - men jag är inte hälften så trött! Det är värt det även om jag bara får hälften så mycket pengar, men jag slipper gå upp i ottan innan jag har sovit klart! Jag slipper röklukten (fast nu är det rökförbud inom Kriminalvåden)! Jag slipper öppna dessa tunga dörrar!

Friheten är bäst; om jag har fått ihop pengar att åka någonstans behöver jag inte ansöka om lov. Och jag har friheten att tacka nej till jobb! Friheten är värd mycket!

Kram från

La Piñata

2009-06-06 @ 23:22:47
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.com/
Postat av: jenny/e.j.m

Hej Zornitsa!

Kikar in i din blogg lite då och då för att läsa hur du har det. Så härligt att du trivs och känner att detta är livet. Håller alla tummar och tår på att det går väl med din butik.

Den är verkligen mysig och bjuder på mkt gott och blandat.

Må så gott!

KRAM

Jenny

2009-06-09 @ 23:54:37
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Ulwa

Hej!

Det var länge sedan jag kikade in här och i butiken. Vad roligt att höra attdu tycker att det är kul. Jag har varit lite orolig att du inte riktigt har trivs med ditt val men nu låter det ju underbart.

Sitter här och håller på med dt- paketet. Jag håller på med minialbumet samt en LO.

Må gott!!!

//Ulwa

2009-06-14 @ 14:48:28
URL: http://ulwasscrapbooking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0