Torsdagsmys

Japp... idag har det varit en toppen dag, bortsett för att jag blev ledsen imorse när M och Elvira skulle åka iväg till Vimmerby. Jag glömde tänka på hur kul Elvira kommer att få där, träffa sin idol Pippi och massa annat kul... Jag täkte bara på hur tyst och tomt det blir utan henne. Men sen kändes det bättre när jag kom till jobbet... En underbar dag... En nyfunnen pysselvän kom och bjöd på bullar och det var lugnt i butiken just då så vi hann fika. Vilket fantastiskt jobb jag har som får fika på arbetstid utan att någon kan anmärka på det ;) Sen kom folket som behövde handla scrapsaker och det är ju bra....

efter jobbet inhandlade jag kallrökt lax, kycklingspett, sallami (oj vad stark den var) och självklart kalamata oliver.... Sara hade gjort en sån god sallad som bara hon kan... Och så blev det mat framför Tv.... en film som var 2,5 t lång... har ni sett den, The Curios case of Benjamin Button... han föds gammal och blir bara yngre och yngre... Brad Pitt (ingen personlig favorit men han gjorde rollen bra) och underbara Kate Blanschett... hon påminner faktiskt om min mamma. Klicka på filmtiteln så får ni se ett litet smakprov.


Snart ska Sara iväg och jobba sin nattpass på ett Matställe som enligt mig utnyttjar ungdomar en aning men men...

och imorgon är det fredag...

På lördag får jag krama Elvira igen :)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack för en trevlig stund! Det är inspirerande och givande att prata med dig! Vi ses snart igen!

2009-07-31 @ 10:34:49
URL: http://skarviknina.wordpress.com
Postat av: Sarah

Det var en mysig kväll! Alltid lika skönt att ta små powernaps till långa filmer i soffan.. Men Mamma inte för att va pedantisk men du har stavat fel på filmtiteln, Curious ska det stå och inget S i Blanchett. Sorry I just had to :P ♥

2009-08-07 @ 22:25:21
Postat av: Sarah

Det var en mysig kväll! Alltid lika skönt att ta små powernaps till långa filmer i soffan.. Men Mamma inte för att va pedantisk men du har stavat fel på filmtiteln, Curious ska det stå och inget S i Blanchett. Sorry I just had to :P ♥

2009-08-07 @ 22:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0