Nu är jag här...

Det var ett tag sedan jag uppdaterade här. Det har varit så mycket annat... I söndags fick jag åka till akuten med Elvira efter en otäck händelse på natten mellan lördag och söndag. Hon har falsk krupp och fick då en extra besvärlig attack på natten, jag hörde henne i vårt sovrum (ända sen hon fick sitt första fall när hon bara var några månader gammal kan jag inte slappna helt och hållet när jag sover, jag är så orolig att vi inte ska höra när hon får sånt anfall) att hon inte kunde andas, sprang dit direkt, hon kämpade för att få luft och alla som varit med om det vet hur otäckt det låter. Öppnade fönstret och lindade henne i täcket och satt bredvid fönstret. Magnus kom också in med hennes medicin... som hade gått ut för 6 mån sedan!!!  (Hon har inte haft några besvär på nästan ett helt år och vi har glömt att kolla datumet) Jag greps av panik och tänkte hur ska det gå, gav henne medicinen i alla fall, lite mer än vad vi brukar. Fick sitta länge med henne och trösta, vi bestämde att vi väntar en halvtimme och sen åker vi till akuten mitt i natten. Men det tog ungefär så långt tid tills det började släppa, gammalt eller inte gjorde medicinen lite verkan i a f. Men hon var rostlig hade ändå besvär med andningen hela natten så det blev akuten i a f och ny medicin och tack å lov att det finns medicin. Hela veckan har lillstumpan fått vara hemma från förskolan, hon fick en förkylning också. Och jag med... 

Nu är Elvira i a f på väg till fjällen med sin pappa och hans kompis och dotter, Sara åker skidor i Frankrike och jag är helt ensam och det känns så konstigt och tomt. Det var jobbigt att vinka hej då till Elvira imorse och veta att jag inte kommer att få se henne på en hel vecka...

Men nu ska jag åka till min butik och fortsätta fixa iordning... den ska ju öppna snart :)

Så nu vet ni varför jag inte har skrivit här på ett tag...

Ha det bra!!

Kommentarer
Postat av: jenny

Oj oj oj stackars liten. Jag förstår din oro, skönt att det gick så bra. Skickar en stor cyber KRAM.

Tänkte på er alla igår när ni hade er scrapträff i din butik. Åh vad det hade varit roligt att vara med. Hoppas på att kunna komma nästa gång. Var inne och kikade i kerstins blogg. Butiken ser ju sååå mysig ut. Skall bli så kul att komma dit sedan.

I dag har jag suttit och scrappat en lo till DT-bloggen. Hittade ett foto på min man o mig, det var så kul att scrappa. Tyvärr åker jag till Orsa när du premiär öppnar din butik=(. Men vi får väl planera ngn fika snart.



Sköt om dig och glöm ej att vicka på tårna ibland emellan allt fix med butiken



Kram Jenny

2009-02-22 @ 18:04:03
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Morfen

Usch, det lät riktigt läskigt det där. Medicin, precis som med mat, har alltid ett bäst-före med god marginal så det var skönt att den hjälpte. Förstår precis vad du menar - man sover men det finns alltid ett vakande mammaöra som registrerar ovanligheter. Kram!!

2009-02-22 @ 21:14:02
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Karolina (karehed)

Vet precis hur hemskt det är med falsk krupp. Simon har haft det flera gånger. Senast blev det också ett besök på akuten. Det är så hemskt att se sitt barn kippa efter andan :(



Hoppas du får en skön vecka! Kram Karolina

2009-02-22 @ 21:19:49
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: gittan

Så jobbigt. Mina hade sån förkylningsastma så jag vet det där med att sova med örona öppna. Det till trots är det ju bra att du får tid till din affär en hel vecka :)

2009-02-23 @ 07:59:28
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Lena

Stackars liten så besvärligt för henne,oj,oj.Hoppas du får en skön vecka och har lite tid för bara dig själv. Skickar en hälsning från Växjö, Helena på Landstoken. Var dit för någon vecka sedan. Lena

2009-02-24 @ 07:51:08
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Maria Ammar (mammaria79)

Vad jobbit för er, hoppas hon är bättre nu!

Tror inte mina har haft det, men de två äldsta hade förkylningsastma som vissa läkare hävdade var krupp. Många jobbiga nätter på akuten blev det!



När öppnar du din nya butik? nyfiken



Kram Maria

2009-02-25 @ 22:04:12
URL: http://mariaammar.blogg.se/
Postat av: Maritha //Dilorf

Jag vet precis hur hemskt det där är!!



Lycka till med butiken!

KRam

2009-02-26 @ 13:14:37
URL: http://dilorf.frolid.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0