Adventskalender

Jo, bättre sent än aldrig kommer här adventskalendern jag gjorde i år. Jag valde tändsticksaskar som är mitt emellan stora, alltså inte de minsta och inte de största...

Jag började med att klä in tre plattor i kraftigare kartong i mönstrat papper.


Sen var det dags att sätta på dubbelhäftande tejp på tändsticksaskarna, tre åt gången:


När det är gjort tar jag bort tejpen och sätter fast tändsticksaskarna i botten plattan, 12 askar sammanlagt. Sen sätter jag papper på den sidan som syns utåt:


Sedan är det bara att lägga "andra våningen" d v s de resterande 12 askarna. Jag tycker att det blir snyggast om man har en platta i mitten, men man behöver inte ha den om man inte vill.


Och så andra sidan...


Uppifrån ser det ut så här:


Jag måste säga att det var otroligt enkelt och väldigt roligt att göra kalendern.
Hoppas att ni också vill göra en :)



Trevlig Lucia och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kul att höra från dig,ser fram emot nästa års pyssel träffar hos dig. Vilken jätte snygg kalender.

Ha det gott!! kram Susanne

2009-12-12 @ 23:44:10
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se
Postat av: gittan

tack för titten!

Jo...det har legat nere med pysslet en tid. fått lite beställningar på smycken så det har varit mitt pyssel ett tag :-)

Ett sånt skrin är kul att göra, tyvärr gjorde jag ett med stora askar o blev ganska dyrt.

än en gång tack för titten ! Kram

2009-12-13 @ 06:19:03
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0