En altrad bok

Oj oj oj... visst har jag varit dålig på att uppdatera här pga att det är så mycket annat... men att det har gått så långt att jag tom glömt bort lösenordet... nej nu får jag ta och skärpa mig!!!
I lördags var Ulwa här med sina två döttrar + full scrappackning :) Jag hade ju inte satt något mål för dagen mer än att scrappa.... men vi kom inte igång förrän efter maten vid 19 tiden. Vid 22-23 tiden blev barnen trötta och vi med och de åkte hem.  Sen piggnade jag till och satt till kl 02 och gjorde klar min Lo. Den visar jag en annan gång.

idag visar jag en bok som jag gjorde med min BIA. Den boken fick M i julklapp
Storlek 6 " (15x15 cm)
Jag började med att klä två albumsidor i chipboard 6" med papper:






från början var min tanke att det bara skulle bli en bok med vita sidor i och en mängd olika frågor som han skulle få skriva svaren i. Men under arbetets gång kom jag på att jag ville scrappa de första 5-6 sidorna med bilder, alltså som ett vanligt album. De scrappade sidorna som ni ser här är 6" cardstock. Resten av sidorna är vanliga vita papper.






Här är själva frågorna, jag valde att stoppa ner dem i en cellofanpåse som jag satt fast med dubbelhäftande tejp. Själva påsen är ju självförslutande så det är perfekt... man öppnar fliken och tar en fråga och sen tillsluter man igen. Man kan ju också ge frågorna för sig i en altrad ask men jag vill att det ska vara enkelt att ta med sig boken när man reser t ex.


Boken blev ganska tjock för att jag ser det lite som ett livsproejkt... när frågorna tar slut kan man fylla på med fler. Och min sambo tycker om att skriva ner tankar och dylikt så därför pressade jag in många blad.


Ha en underbar dag :)


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hi hi, fick du en liten spark där bak? Det var ju inte alls meningen... ;-) Vilken rolig idé med boken, den vill jag gärna se live! Ska han klistra in en fråga per sida å svara på den eller hur funkar det!?

Kram

2009-01-06 @ 08:03:23
URL: http://maidens.blogg.se/
Postat av: Lena

Det var en trevlig och annorlunda liten bok du gjort. Perfekt för mig som snart ska få en sån där Bia. Jag har ingen aning om hur dom funkar, men man får väl öva och lära. Roligt att få lite tips och ideer om vad man kan göra.Ha det gott!

2009-01-06 @ 11:23:34
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Nu vart jag lite inspirerad att gör mig en bok med olika citat, jag älskar att sätta lite små citat på alla kort jag gör då kan det vara bra att samla dem i en bok så att jag vet vilka jag har...

Kanske kommer jag igång att använda min "bia" lite mer då..

Ha en bra dag, hoppas på att få komma på en pyssel träff snart... kram Susanne

2009-01-06 @ 12:17:37
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se/
Postat av: gittan

hejsan

fin dina sida är och rolig idé med boken.

Du ville se då jag kommit igång med mitt projekt...kika in och se början :)

2009-01-06 @ 20:50:28
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vilken fin present! Gillade idén jättemycket men jag vet inte om min man skulle göra det...

Kram på dig!

2009-01-07 @ 22:39:33
Postat av: cina

Vilken fin bok och vilken fin julklapp han fick! Jag hoppas att han blev glad över den :)

Jo hela vår högstadieskola brann upp! Så nu ska 430 elever omplaceras i tillfälliga lokaler. Dom räknar 1,5 år för att bygga upp den igen. Tänk bara för 2 stycken 13 åriga snorungar skulle jäklas :(

Tack och lov så var det inte mina barn ;)

Snoriga kramar från lilla mig :)

2009-01-08 @ 00:15:35
URL: http://dreamcatched.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0