Ang lokalen

Fler av er undrar hur det går, tack snälla rara för omtänksamheten. Igår fick jag träffa hyresvärden för första gången och tyvärr var det inget trevligt möte utan en hel del ifrågasättande ang verksamheten. Jag blev t o m tillfrågad om jag verkligen behövde en butikslokal till "det här" och räckte det inte med en hörna i bokhandeln??!! Jag vill inte skriva om allt som sas men tyvärr var det inget positivt. Det hela slutar med att hyresvärden vill skriva ett nytt kontrakt vilket innebär höjd hyra för min del och mycket längre kontraktstid (troligen på 3 år). Jag är bara tjänstledig t o m den 1 dec så jag känner att det är en stor risk jag tar. Men jag tar den!!! Jag måste komma vidare nu, har fått vänta för länge känner jag. Jag tycker att det ska bli jätteroligt att öppna butik...


Nu till hushållsbestyren :)

Kommentarer
Postat av: Morfen

Jag jobbar inom fastighetsbranschen och det är lite annat att hyra lokal än att hyra en lägenhet. Man måste redogöra för så mycket när man hyr lokal som man inte tycker att de har att göra med... men den som hyr ut till dig har också ett vinstintresse och vill se att de fungerar för lokaler är också lite mer gambling för en fastighetsägare... MEN för den sakens skull så vill man ju ändå bli trevligt bemött - man ska ju ändå ha en affärsmässig och bra relation och ha ett avtal som båda är nöjda med. Önskar dig massor av lycka till fortsättningsvis. Kraaaaaam

2009-01-15 @ 20:58:13
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hurra, hurra, du e med lokal!! :-) Trist att det ska vara massa strul, men förhoppningsvis vänder det nu! Ska bli såå spännande, jag håller alla tummar!!! Massa kramar

2009-01-15 @ 21:04:12
URL: http://maidens.blogg.se/
Postat av: Cath.

Trist att det inte var ett så trevligt möte men jag hoppas att det blir bra i slutändan! Det är modigt av dig att starta upp nu, men det kommer säkert att gå jättebra!

KRAM på dig!

2009-01-20 @ 19:40:44
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0