En ny dag...

En ny dag var det idag och för min del var det en bra dag. Det känns som att jag börjar vakna till liv och börjar inse mer och mer att livet är just idag, just i denna stunden...
Jag har börjat genomföra saker som jag alldeles för länge tänkt och velat göra men skjutit upp för framtiden. Det är slut med det nu!
På torsdagar börjar jag jobba kl 13 så det passade bra igår att bjuda S på lunch på ett ställe vid Hornstull... jättegod mat, vegetarisk och ekologisk mat serverar dem där, buffe med en massa olika rätter. Det heter Seymas (inte säker på stavningen). Det var så underbart att få sitta och äta lunch med min dotter och jag fattar inte att hon är 18. Det går alldeles för fort, tro mig!
På söndag ska jag bjuda Elvira på bio, Nicke Nyfiken hade premiär igår och jag och Elvira brukar gå på bio i Sickla, det är jättemysigt, tycker Elvira med. Nu har Elvira börjat på en ny avdelning för 5 åringar, de äter nu mat i skolans matsal så hon fick berätta idag vad hon hade tagit på tallriken alldeles själv :)
Nu är Elviras gips borta och jag hoppas att armar och ben förblir hela i fortsättningen...
Trevlig helg på er, själv jobbar jag på lördagar men det är roligt och det är mycket nu, kursscheman för  hösten måste bli klar plus att det har kommit nya varor och fler väntas anlända i nästa vecka så det är en hel del att göra :)


Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppas ni får en trevlig stund på bion Elvira och du. Att fånga dagen är en konst, som inte alltid är så lätt att leva efter. Men det är det man ska försöka göra.Ska bli roligt att se vad du får in för nytt i butiken. Ha det gott. Kram Lena

2009-08-09 @ 09:49:04
URL: http://lenika7.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0