Ja... ni ser...

när äldsta dottern var liten älskade hon grönsaker, ville alltid ha grönsaker och ville ha en skål med sallad på lördagar istället för lördagsgodis. Tyvärr är det inte så med vår 4-åring... tomater och majs äter hon men andra grönsaker för man försöka lura i henne. Vi brukar alltid ha sallad till maten och hon vill inte äta den, vet inte om det är dressingen ellr själva blandningen. då har vi börjat lägga samma grönsaker vi har i salladen direkt i hennes tallrik utan att blanda. det går ju bättre måste jag säga. Då kan både paprika och harico vertes och en och annan grönsak slinka ner. .. Speciellt nu i juletiden när tomten kommer att fråga: Ho ho ho...  Äter du upp dina grönsaker...  :)

Det här är var Elvira fick till kvällsmat idag (hon gillar kött), fläskkotlett, ris med sötmandel och russin samt grönsaker...  Vet inte vad kostexperterna skulle tycka om det men jag kan säga att Elvira ÄLSKAR vindruvor och kan äta ca 1- 2 kilo  i veckan men efter de senaste larmrapporterna om för mycket gifter i vindruvor har vi låtit bli att handla det de senaste veckorna. Och tänk vad som skrevs om paprikorna... att en enda paprika kunde innehålla upp mot 19 olika gifter.... usch!!!  Måste börja handla mer ekologiska produkter!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hejsan

Har haft problem med grönsaks ätande när det gäller min yngsta. Han äter varken grönt eller frukt. Det gäller än idag nu när han är 15 år...

Åhhh vad det är kul att gå in på min sida och finna dina små inlägg, dom gör mig lika glad varje gång.

Hur går det med affären, väntar med spänning...

Ha det gott / kram Susanne

2008-12-13 @ 14:28:27
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se/
Postat av: Ulwa

Hej!

Grönsaker är ett problem och barn är sådana vanemänniskor, det är svårt för barn att testa nya saker. Mina barn har först nu börjat äta andra grönsaker än gurka och tomater. Min Elvira älskar kokt broccoli och det känns bra, eftersom broccoli ska innehålla massor av nyttigheter.

Sköt om er!

//Ulwa

2008-12-13 @ 17:22:49
URL: http://ulwasscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Ja...vad ska man tänka...är det så mycket gifter som man stoppar i sig...håller med om att vi får börja handla mer ekologiskt!

Men hennes tallrik ser mumsig ut!!

Vilka fina prydnader ni gjort förrästen i förra inlägget

2008-12-13 @ 21:16:06
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: TinaStina

Tack för kommentaren i min blogg! Blir så glad när jag ser att någon hälsat på! Kul att du gillade mössorna också. Jag har inte följt någon beskrivning utan köpte ett nystan på Symässan och de sa bara: Lägg upp ca 30 maskor (det blir höjden på mössan) och sticka tills garnet tar slut. Då passar den en vuxen. Man stickar bara slätstickning hela tiden och maskar av som vanligt. Sen syr man ihop sidan så att det blir som en tub. Sen "snörper" man åt den högst upp och syr ihop. Sen är den klar! Enklare går nästan inte. Garnet heter Milano och är liksom tunt och tjockt om vartann. Jag ska lägga ut en bild på det senare i min blogg.



Det där med ekologiska grönsaker. Jag beställde hem en låda från en som odlar ekologiskt och leverar till dörren, och gissa om det var gott! Smakade verkligen bättre än vanligt. Men... tyvärr så är det så himla dyrt, men det är klart frågan är vad som är bäst i längden. 200:- för en låda som inte alls innehöll mycket.



Jättefina strutar ni pysslat ihop! Mina barn är stora så det blir tyvärr inte så mycket pyssel av den sorten längre. Så passa på och njut!



Oj, jag skrev nästan en hel novell, sorry!



Kramar!

2008-12-14 @ 16:03:56
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0