Dunderförkyld

Jag trodde att jag åkt på en lindrigare form av förkylning dagarna innan jul men på självaste julafton tog förkylningen ett starkare grepp och idag, juldagen, har jag i princip bara legat i sängen. Jag är i alla fall tacksam att jag kunde vara med familjen på julafton, fixa maten, njuta av tillvaron, öppna paket och t o m spela spel. Snart blir jag säkert frisk igen :) Men näsan rinner och det gör ont i kropp och hals.

Här visar jag en snölykta som jag och Elvira gjorde för ca en vecka sedan. Tack Karolina för tipset. Lyktan blev så fint och lyser så mysigt ...  Den är gjord av sockerbitar som man lägger på en rundplatta (en bit papper lindat i folio). vi har limmat sockerbitarna, högst upp har vi silverkulor.

Hoppas ni är friska och har haft en skön och fridfull julafton :)


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Hoppas du har blivit bättre från din dunder förkylning. Det var fin ljuslykta du har gjort. Själv har jag två "nästan" :) likadana lyktor som mina två döttrar gjort på deras förskola. Lycktorna har vi flittigt andvänt under december månad. Ha de´ gott! /Lena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0