Tidsaspekt...

Jag och Elvira ligger i hennes säng och det är meningen att hon ska somna för klockan börjar bli mycket och sommarlovet är nu deffinitivt över:
E: Jag älskar mitt hem, jag trivs jätte bra i mitt hem och i mitt rum. Ingen annan får flytta in hit. Jag vill bo här.
Jag: Vad bra att du trivs här då...
E: Mamma, när Malin dör vem ska bo i hennes hus då? (Malin är Elviras faster, hon är 37 år gammal)
Jag: Hmm.. jag vet inte riktigt...  kanske några andra kommer att köpa huset. Skulle du vilja bo där?
E: * f u n d e r a r *
E: Nej, jag vill bo här hela veckan...
E igen: Mamma, när vi blir gamla allihopa så kommer vi att dö samtidigt. Mamma, våra grannar som är gamla, det tar väl inte så lång tid innan de dör...

Förresten blev det ingen bio igår, Magnus och Elvira åkte till stranden istället. Hon har ju gått med gips hela sommarlovet så jag tyckte att det var okej att bion fick vänta till senare...

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Zornitsa!

Det var längesedan, tack för inlägget i min blogg. Skulle tittat in här tidigare, men jag vet inte va tiden tar vägen. Va skönt att hon blivit av med gipsen, det måste ha kliat bra när de va varmt. Å ja barnen växer så fort, vips så är dom stora och flyttar hemifrån.... Tycker inte de va så längesedan mina bodde hemma, fast de e 7 år sen den äldsta flyttade. Allt är bra här och jag hoppas att det är så hos dig och din familj.

Kram Tina

2009-08-11 @ 14:45:32
URL: http://tinab.bloggspace.se
Postat av: gittan

haha

ja, barns funderingar är bra tokroliga.

kram

2009-08-12 @ 18:07:25
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0